1
|
ÜRETİM
|
Tüm Atölyeler
|
Finansal ve Kalite Sıkıntıları
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
3
|
6
|
Kabul edilebilir.
|
Tüm kalibrasyon istenen cihazlar atölye sorumluluğundaydı.
|
Tüm cihazların düzenli kalibrasyonlarının yapılması
|
|
Kalibrasyon listeleri oluşturuldu. Düzenli olarak kalibrasyon takipleri yapılmaktadır. Kalibrasyon, test ve analiz prosedürü ile işlem takip edilmektedir.
|
Kalite Güvence Sorumlusu
|
Kalibras-yon listeleri
|
1
|
3
|
3
|
2
|
ÜRETİM
|
Kalite Masaları
|
Kritik Kontrol Noktalarının Belirlenmesi
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
Önemli
|
Kritik Kontrol Noktaları belirlenmemişti.
|
Kritik Kontrol Noktalarının belirlenmesi
|
Üretimde Kalite ve üretim maliyetleri tasarrufu
|
Kalite kontrol masaları Kritik Kontrol Noktası olarak belirlendi. Bu süreçte neler yapmaları gerektiğine ilişkin listeler hazırlandı.
|
Kalite Kontrol Sorumluları
|
Üretim Parametreleri İzlenebilirlik Formları
|
1
|
3
|
3
|
3
|
ÜRETİM
|
Kalite Masaları
|
Kritik Kontrol Kabul ve Red Sınıfları
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
Önemli
|
Kritik Kontrol Noktalarının kabul ve red sınırlarının belirlenmesi için mevcut kriterler belirlenmemişti.
|
Kabul ve Red Sınırlarının oluşturulması
|
Üretimde kalite ve üretim maliyetlerinde tasarruf
|
Kalite Kontrol masalarında uygulanacak sistem Üretim Parametreleri İzlenebilirlik Prosedüründe belirtilmiştir. Bununla ilgili kayıtlar tutulmaktadır. Üretim prosesleri Proses Kontrol Prosedüründe belirtilmiştir. Burada Kabul ve red sınırları tanımlanmış ve ilgili personele eğitimler verilmiştir.
|
Kalite Kontrol Sorumluları
|
Proses Kontrol Prosedürü, Üretim Parametleri İzlenebilirlik Prosedürü
|
1
|
2
|
2
|
4
|
ÜRETİM
|
Kalite Kontrol Birimi
|
Kritik Kontrol Noktalarının Kontrolden Çıkması
|
İÇ HUSUS
|
|
|
TEHDİT
|
|
2
|
3
|
6
|
Kabul Edilebilir
|
Kalite kontrolde sadece ürün kontrolü yapılmakta sorunlu ürünlerle ilgili bir önceki atölyeye iade işlemi yapılmaktaydı.
|
%100 Kaliteli ürün üretimi
|
Müşteri Memnuniyeti, Kaliteli üretim, üretimde maliyet azaltılması
|
Kalite Kontrol masalarında uygulanacak sistem Üretim Parametreleri İzlenebilirlik Prosedüründe belirtilmiştir. Bununla ilgili kayıtlar tutulmaktadır. Üretim prosesleri Proses Kontrol Prosedüründe belirtilmiştir. Kritik kontrol noktasının kontrolden çıkması durumunda yapılacak eylemler bu prosedürde belirtilmiştir.
|
Kalite Kontrol Masaları
|
Proses Kontrol Prosedürü, Üretim Parametreleri İzlenebilirlik Prosedürü
|
1
|
2
|
2
|
5
|
KALİTE
|
Kalite Kontrol Birimi
|
Kritik Kontrol Noktası sorumluluğu
|
İÇ HUSUS
|
|
|
TEHDİT
|
|
2
|
3
|
6
|
Kabul Edilebilir
|
Kritik Kontrol Noktası Sorumluluğu
|
Kritik Kontrol Noktası Sorumluluklarının Belirlenmesi
|
|
Üretim Parametreleri İzlenebilirlik Prosedüründe Kritik Kontrol Noktası Sorumlulukları belirlenmiştir.
|
Kalite Kontrol Masaları
|
Üretim Parametreleri İzlenebilirlik Prosedürü
|
1
|
2
|
2
|
6
|
ÜRETİM
|
Hadde Makineleri
|
Topların aşınması
|
İÇ HUSUS
|
|
|
TEHDİT
|
|
2
|
2
|
4
|
Kabul edilebilir.
|
Üretim devam ederken haddeleme sırasında topların zamanla aşınması.
|
Aşınan topların değişimi.
|
Ürün yüzey kalitesinin devamlılığı.
|
Operatörün gözlemine ve ürün yüzey kalitesine bağlı olarak topların değişimine karar vermek.
|
Atölye sorumlusu
|
Bakım Takip Formu
|
1
|
2
|
2
|
7
|
ÜRETİM
|
Tav Fırınları
|
Sıcaklık gösterge arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
|
TEHDİT
|
|
1
|
1
|
1
|
Kabul edilebilir.
|
Sıcaklığın yanlış göstermesi
|
Doğru sıcaklık parametreleriyle çalışmak.
|
Tavlama işleminin düzgün yapılması.
|
Destek birimlerine haber verilip, sorunun giderilmesi.
|
Atölye sorumlusu
|
Bakım Takip Formu
|
1
|
1
|
1
|
8
|
ÜRETİM
|
Tav Fırınları
|
Tavlama işleminin bittiğinin haberinin gelmemesi
|
|
|
|
TEHDİT
|
|
1
|
1
|
1
|
|
Elektrik arızası sonucunda alarmın bozulması.
|
Zamanında tavlama yapmak.
|
Tavlama işleminin düzgün yapılması.
|
Destek birimlerine haber verilip, sorunun giderilmesi.
|
Atölye sorumlusu
|
Bakım Takip Formu
|
1
|
1
|
1
|
9
|
ÜRETİM
|
Kontinü Döküm Makinaları
|
Termokupl arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
1
|
1
|
Kabul edilebilir.
|
Bozulan termokupl değiştirilir.
|
Stokta her zaman termokupl bulundurmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Yeni termokupl ile üretime devam etmek.
|
Atölye sorumlusu
|
Bakım Takip Formu
|
1
|
1
|
1
|
10
|
ÜRETİM
|
Hidrolik Pres
|
Kesme bıçağının körelmesi
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
1
|
1
|
Kabul edilebilir.
|
Körelen bıçak alınır ve ilgili yerlere gönderilir.
|
Üretimi devam ettirmek.
|
Üretimi aksattırmamak
|
Bakım için gerekli birimlere haber verilmesi
|
Atölye sorumlusu
|
Bakım Takip Formu
|
1
|
1
|
1
|
11
|
ÜRETİM
|
Tünel Fırın
|
Gösterge arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
|
TEHDİT
|
|
1
|
1
|
1
|
|
Elektrik arızası sonucunda göstergenin bozulması.
|
Doğru parametrelerle çalışmak.
|
Tavlamanın düzgün yapılabilmesi.
|
Bakım için gerekli birimlere haber verilmesi
|
Atölye sorumlusu
|
Bakım Takip Formu
|
1
|
1
|
1
|
12
|
ÜRETİM
|
Statik döküm makinaları
|
Stoper çubuğunun kırılması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
2
|
4
|
Kabul edilebilir.
|
Stoper kırıldığında stoktaki stoperle değişimi sağlanır.
|
Operatör gözlemleyerek stoperin dayanımını test eder.
|
Stoper kırılmadan değişimi sağlamak.
|
Yeni stoperle üretime devam etmek.
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
2
|
2
|
13
|
ÜRETİM
|
Statik döküm makinaları
|
Termokupl arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
4
|
2
|
8
|
Kabul edilebilir.
|
Bozulan termokupl değiştirilir.
|
Stokta her zaman termokupl bulundurmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Yeni termokupl ile üretime devam etmek.
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
2
|
2
|
14
|
ÜRETİM
|
Statik fırın
|
Rezistans arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Yenisi ile değiştirilir
|
Stokta her zaman yedek bulundurmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için destek birimlerine haber verilmesi.
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
15
|
ÜRETİM
|
Statik fırın
|
Termocopul arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Bozulan termokupl değiştirilir.
|
Stokta her zaman termokupl bulundurmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Yeni termokupl ile üretime devam etmek.
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
16
|
ÜRETİM
|
Döner fırın
|
Termocopul arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Bozulan termokupl değiştirilir.
|
Stokta her zaman termokupl bulundurmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Yeni termokupl ile üretime devam etmek.
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
17
|
ÜRETİM
|
Vakum Makinası
|
Vakum Kaçağı
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
3
|
6
|
Kabul edilebilir.
|
Kaçak tespit edilir ve ilgili yerlere haber verilir.
|
Doğru tespit yapmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için desteki birimlerine haber verilmesi
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
2
|
2
|
18
|
ÜRETİM
|
Tav Fırın
|
Termo cupl arızası
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Bozulan termokupl değiştirilir.
|
Stokta her zaman termokupl bulundurmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Yeni termokupl ile üretime devam etmek.
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
19
|
ÜRETİM
|
Hidrolik Pres
|
Hidrolik basıncın olmaması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Kaçak tespit edilir ve ilgili yerlere haber verilir.
|
Doğru tespit yapmak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için destek birimlere haber verilmesi
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
20
|
ÜRETİM
|
Hidrolik Pres
|
Kesme bıçağının körelmesi
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Körelen bıçak alınır ve ilgili yerlere gönderilir.
|
Üretimi devam ettirmek.
|
Üretimi aksattırmamak
|
Bakım için gerekli birimlere haber verilmesi
|
Atölye sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
21
|
ÜRETİM
|
Mum İndirme Kazanları
|
Rezistansın arızalanması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Resistans arızalandğında prosesin verimli olmaması.
|
Stokta bulundurmak
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için gerekli birimlere haber verilmesi
|
Atölye Sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
22
|
ÜRETİM
|
Kurutma Makinası
|
Sıcak hava üflememesi
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
2
|
6
|
Kabul edilebilir.
|
Kurutma makinasının düzgün çalışmaması.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için destek birimlerine haber verilmesi
|
Atölye Sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
23
|
ÜRETİM
|
Su basınçlı yıkama makinası
|
Basınç hortumu patlaması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
2
|
4
|
Kabul edilebilir.
|
Su basınçlı yıkama makinalarında kullanılan hortumların zaman içerisinde deformasyona uğraması
|
Stokta bulundurmak
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için destek birimlerine haber verilmesi.
|
Atölye Sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
24
|
ÜRETİM
|
Filtrepres
|
Basınç pompasının arıza yapması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
2
|
2
|
Kabul edilebilir.
|
Basınç pompalarının zaman içerisinde deformasyona uğraması
|
Stokta bulundurmak
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Arızalan pompa servise gönderilir.
|
Atölye Sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
25
|
ÜRETİM
|
Filtrepres
|
Presin arıza yapması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
3
|
3
|
Kabul edilebilir.
|
Pres ekipmanlarının zamanla teknik nedenlerden dolayı arıza yapması
|
|
Üretimi aksattırmamak.
|
Bakım için servise haber verilir.
|
Atölye Sorumlusu
|
Periyodik Bakım Çizelgesi
|
1
|
1
|
1
|
26
|
ÜRETİM
|
Tüm Atölyeler
|
Makine Arızaları
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
4
|
4
|
Kabul edilebilir
|
Üretim esnasında makinaların arızalanması
|
Makinaları çalışır hale getirmek
|
Teslimatta gecikmeyi minimuma indirmek
|
Makine bakımlarının düzenli olarak yapılması. Herhangi bir arıza halinde bakım ve onarım ekibimizin vakit kaybetmeden müdahale etmesi.
|
Atölye sorumluları
|
Bakım takip for mu
|
1
|
2
|
2
|
27
|
ÜRETİM
|
Kalıp Kullanan Atölyeler
|
Kalıp Kırılmaları
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
1
|
4
|
4
|
Kabul edilebilir
|
Üretim esnasında kalıbın kırılması
|
Kalıbı çalışır hale getirmek
|
Teslimatta gecikmeyi minimuma indirmek
|
Kırılan kalıplar çelik kalıp bölümümüzde tamir edilmekte veya yenisi yapılmaktadır.
|
Atölye sorumluları
|
|
1
|
1
|
4
|
28
|
ÜRETİM
|
Atölyeler
|
Montajda pimin hatalı kaynatılması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
3
|
6
|
|
Montaj atölyelerinde pimin ürüne yamuk kaynatılması. Personel hatası
|
Pimin doğru kaynatılması
|
Verimi artırmak
|
Kaynatılan pimlerin tezgah sorumlusu tarafından kontrol edilmesi ve atölye sorumlusuna haber verilmesi
|
Tezgah sorumlusu
|
|
1
|
3
|
3
|
29
|
ÜRETİM
|
OCAK
|
Alaşım ayarında yapılacak herhangi bir hata
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
5
|
15
|
|
Ürünlerimizin ayarı akreditasyonlu ayarevimizin kontrolü altındadır
|
Olabilecek herhangi bir Hatalı alaşım ayarının mutlak tespiti
|
|
Ürünlerimizin ayar kontrolünün akreditasyonlu ayarevi tarafından yapılması. Herhangi bir problem halinde fabrika müdürüne haber verilmesi
|
Ayarevi sorumlusu
|
|
1
|
1
|
1
|
30
|
ÜRETİM
|
ÜRÜN GELİŞTİRME
|
Pazar ürün isteğini belirleyememe
|
İÇ HUSUS
|
DIŞ HUSUS
|
RISK
|
|
|
2
|
2
|
4
|
KABUL EDİLEBİLİR
|
Sadece bazı müşterilerden gelen istekleri yapmak
|
Müşteriye uygun satabilecek ürün sayısını arttırmak
|
Bunu sık aralıklarla yaparsak müşterilerden satış rakamlarımızı arttırabiliriz
|
Beyin fırtınası ve çok satanlar üzerinden yapılan toplantıların sayısını arttırmak
|
ÜR-GE -
Pazarlama
|
Toplantı notları ve sonrasında tek adet listelerinin yazılması
|
1
|
2
|
2
|
31
|
ÜRETİM
|
ÜRÜN GELİŞTİRME
|
Farklı teknolojilere sahip olma
|
İÇ HUSUS
|
DIŞ HUSUS
|
|
|
FIRSAT
|
2
|
2
|
4
|
KABUL EDİLEBİLİR
|
Tüm teknolojiler ihtiyaç dahilinde revize ediliyor
|
Teknolojiyi daha hızlı takip etmek. Müşteri taleplerine yüksek oranda cevap vermemizi sağlıyor
|
Yeni ve farklı teknolojileri birbirine karmak piyasada rakipsiz olmamızı sağlayacaktır
|
Üretimin yeni teknolojik gelişmeleri sisteme hızlı adapte etmesi.
|
Üretim-
Yönetim
|
Yeni teknolojik yatırımlarının fizibilite raporları.
|
1
|
2
|
2
|
32
|
ÜRETİM
|
ÜRÜN GELİŞTİRME
|
Ürün çeşitliliği
|
İÇ HUSUS
|
DIŞ HUSUS
|
|
|
FIRSAT
|
2
|
2
|
4
|
KABUL EDİLEBİLİR
|
Her ürün teknolojisi ayrı Ür-ge grupları tarafından yönetiliyor. Tasarım ve Kalıphane birimleri bünyemizde mevcut.
|
Her yıl olduğu gibi ürün çeşitliliğimizi %10 daha arttırmak.
|
Daha fazla satış potansiyeli yaratmak
|
Pazarlama ile nish çalışmalar için seyahat etmek. İç piyasada müşterilerimizi ziyaret, daha fazla fuar organizasyonuna katılmak.
|
Ür-Ge- Pazarlama
Yönetim
|
Pazarlama
ile seyahat programı hazırlamak.
|
1
|
2
|
2
|
33
|
ÜRETİM
|
ÜRÜN GELİŞTİRME
|
Deneyimsiz lojistik çalışanlarının olması
|
İÇ HUSUS
|
|
RISK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Lojistik çalışanlarındaki sirkülasyon, iş akışını ve hata riskini arttırıyor.
|
Hata oranını minimalize etmek.
|
|
Deneyimli kadro tarafından eğitimlere daha fazla ağırlık vermek. Üretimde detaylı oryantasyon programlamak.
|
Ür-ge
Üretim
|
Oryantasyon program listesi.eğitim konularının listelenmesi.
|
2
|
2
|
4
|
34
|
I.T.
|
ÜRÜN GELİŞTİRME
|
Arpaş bilgi sistemlerinin varlığı
|
|
|
|
|
FIRSAT
|
3
|
2
|
6
|
KABUL EDİLEBİLİR
|
Sistem sürekli yaşayan ve geliştirilen bir sistem
|
Manuel iş yapma oranını minimalize edecek sistemlerin araştırılması
|
Operatör hatalarını azaltacak. Verimlilik oranını arttıracaktır.
|
IT departmanının bu tarz konularda işi kolaylaştıracak program geliştirme veya
|
Ür-ge, IT
|
İş talep mailleri
|
2
|
2
|
4
|
35
|
ÜR-GE
|
ÜRETİM
|
Kontrol parametrelerinin çok olması
|
İÇ HUSUS,
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Her ürün tek tek kalite kontrolden geçiriliyor.
|
Ür-ge teslim edilmiş bir üründe artık kalite hatasından dolayı iade edilme oranını %50 daha geriye çekmek
|
Verimlilik artışı sağlayacaktır.
|
Üretimdeki kalite kontrol departmanları ile iadeler konusunda düzenli toplantılar yapmak. İadeleri cezalı çıkmak. Ekonomik yaptırım uygulamak.
|
Üretim
Ür-ge
|
Atölyeler arası iadelerin raporlanması.
|
3
|
3
|
9
|
36
|
ÜR-GE
|
ÜRETİM
|
Her pazara uygun gramda ürün geliştirilememe.
(Hollow larda)
|
İÇ HUSUS
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Çok fazla sayıda pazara hitap edildiği için bazı kalite standartlarının altına düşmemek adına istenilen gramlardan ağır ürünler üretimi söz konusu olabiliyor. Teknolojik olarak ta bazı yenilikler yapılması gerekli
|
Hollow ürünleri %15-20 civarında hafifletmek.
|
Satış adedimizi yükseltecektir. Ağır gramdan dolayı ata çantasına girmeyen birçok modelin satış şansı doğacaktır.
|
Teknolojik değişikliklerin bir an önce yapılması ve hayata geçirilmesi
|
Üretim
Ür-ge
|
Fizibilite çalışmaları, teklifler
|
2
|
2
|
4
|
37
|
ÜR-GE
|
İ.K.
|
Çalışan aidiyeti
|
İÇ HUSUS
|
|
|
|
FIRSAT
|
2
|
2
|
4
|
KABUL EDİLEBİLİR
|
Özellikle üst ve orta kademe yöneticilerin firmadaki çalışma sürelerinin 15-35 yıl arasında olması
|
Mavi yaka çalışanlarında da aynı aidiyet duygusunu arttıracak yollar belirlemek.
|
|
Çalışan memnuniyetini arttırıcı önlemler almak.
|
Yönetim
İK
|
Çalışan memnuniyeti anketleri yapmak. Pirim sistemini görev ve pozisyona göre yaygınlaştırmak
|
1
|
2
|
2
|
38
|
ÜR-GE
|
PAZARLAMA
|
Pazara uygun fiyat verilmemesi
|
İÇ HUSUS
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Fiyatlandırma, ürüne göre çeşitlilik yaratıyor. Bazı fiyatlar bazı pazarlarda satışa engel arz ediyor.
|
Pazarın fiyat politikasına uygun ürün tarif etmek ve ürettirmek.
|
Fiyat yüzünden satılamayan modellerin üretimi yapılmamış olur.doğru fiyatlı ürünler Satışı arttırabilir.
|
Pazarlamaya uygun fiyatlı basic ürün sayısını arttırmak
|
Üretim
Pazarlama
Ür- ge
|
İş emri kayıtları,pazarlama , üretim ve Ür-ge fiyat toplatı tutanakları
|
1
|
3
|
3
|
39
|
ÜR-GE
|
ÜR-GE
|
Taklit edilebilirlik
|
İÇ HUSUS
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
5
|
15
|
ÖNEMLİ
|
Özellikle iç piyasada lider olduğumuz için ürünlerimizin taklit edilme olasılığı çok yüksek.
|
Kolaylıkla taklit edilmemek için elimizdeki teknoloji çeşitliliğini de kullanarak ürün geliştirmek.
|
Pazar payımızda kayıp yaşamayı azaltacaktır. Satışta fiyat rekabeti şansı doğuracaktır.
|
Ürün gelişitirirken , farklı teknolojileri içeren ürün sayısını arttırmak.
|
Ür-ge
|
Ür -ge iş emirleri
|
2
|
4
|
8
|
40
|
KALİTE
|
KALİTE
|
Hataların gözden kaçması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Göz yorucu iş olması sebebi ile kusurların gözden kaçabilme ihtimali
|
İncelenecek ürünlerde hatayı sıfıra indirmek.
|
|
2 Saatte 1 dönüşümlü kısa molalar uygulanacaktır.
|
Kalite Kontrol
|
Kalite Kontrol Formları
|
2
|
2
|
4
|
41
|
KALİTE
|
KALİTE
|
Personel idaresinin zorlaşması
|
İÇ HUSUS
|
|
|
TEHDİT
|
|
3
|
2
|
6
|
KABUL EDİLEBİLİR
|
Çalışan sayısının fazlalığı
|
Çalışan personelin idaresinin kolaylaştırılması
|
İşlerin hızlı ilerlemesi
|
Takımları oluşturup, takımlara lider atamak
|
Kalite Kontrol
|
|
1
|
2
|
2
|
42
|
KALİTE
|
ATÖLYE KALİTE MASALARI
|
KUSURLU ÜRÜN GELME OLASILIĞI
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
İş yükünün artması sebebi ile kusurlu ürünün gözden kaçması durumunda müşteri memnuniyetsizliği oluşması
|
Tüm kusurlu ürünlerin kalite masalarında kontrol edilerek yakalanması
|
Müşteri memnuniyetinde artış
|
Atölye kalite masası çalışanlarına eğitim verilmesi
|
Kalite kontrol ve İnsan Kaynakları
|
Kalite Eğitim Tutanakları
|
1
|
3
|
3
|
43
|
KALİTE
|
KALİTE
|
SEVKİYAT YOĞUNLUĞU SEBEBİ İŞLERİN AKSAMASI
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
İş yoğunluğu sebebi ile sevkiyatların gecikmesi
|
Zamanında teslimat
|
Müşteri memnuiyetinde artış
|
Her hafta başında pazarlama gruplarından sevkiyat listesi almak ve pazarlama grupları ile koordineli çalışmak.
|
Pazarlama ve Kalite bölümleri
|
Sevkiyat listeleri
|
1
|
3
|
3
|
44
|
KALİTE
|
KALİTE
|
ÜRÜNLERİN SEVKİYATTA ZARAR GÖRMESİ
|
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Ürünlerin sevkiyat ile müşteriye gönderilmesi esnasında zarar görme ihtimali
|
Sorunsuz ürün sevkiyatı
|
Müşteri memnuniyetinde artış
|
Ürünler paketleme esnasında koruyucu malzeme kullanarak hasar görmeyecek sevkiyat şekline getirmek.
|
Kalite, Kargo
|
Sevkiyat Evrakları
|
1
|
3
|
3
|
45
|
BİLGİ İŞLEM
|
İT
|
Dosya yönetim sisteminin olmaması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
8
|
2
|
16
|
Kabul edilebilir
|
Dosya yönetim sistemi yok
|
Dosya yönetim sisteminin oluşturulması
|
|
Dosya yönetim sisteminin planlanması
|
İT
|
|
1
|
2
|
2
|
46
|
BİLGİ İŞLEM
|
İK
|
Çalışanların eşit bilgi birikiminde olmaması
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
4
|
2
|
8
|
Kabul edilebilir
|
Eğitim programlarına katılım
|
Çalışanları eşite yakın bilgi birikimine getirmek
|
|
|
İT
|
|
4
|
2
|
8
|
47
|
İNSAN KAY.
|
ik
|
Personel bulmakta yaşanacak zorluklar
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
4
|
8
|
Kabul edilebilir
|
Geniş servis ağı kullanmak
|
İş yerine kolay ulaşım sağlamak
|
|
|
İk
|
Servis lokasyonları
|
2
|
4
|
8
|
48
|
İNSAN KAY.
|
ik
|
Personel bulmakta yaşanacak zorluklar
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
2
|
2
|
4
|
Kabul edilebilir
|
Kuyumcu piyasasının aktif olduğu yerlerde ilan vermek.
|
Aday çeşitliliğini arttırmak
|
Bütçe tasarrufu
|
|
ik
|
Basılan ilanlar
|
2
|
2
|
4
|
49
|
İNSAN KAY.
|
ik
|
Birimde pozisyon açığı sebebiyle işlerin yavaşlaması
|
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
1
|
8
|
8
|
Kabul edilebilir
|
İç kaynaklardan destek almak.
|
Personel sıkıntısı yaşamamak
|
|
|
İk
|
|
1
|
8
|
8
|
50
|
İNSAN KAY.
|
İk
|
Nitelikli personel bulamamak
|
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
1
|
8
|
8
|
Kabul edilebilir
|
Benzer işi yapan birimlerden personel kaydırmak ya da birimlere iş paylaştırmak
|
Nitelikli eleman yetiştirmek
|
|
|
İk
|
|
1
|
8
|
8
|
51
|
İNSAN KAY.
|
İk
|
Çalışanların adaptasyon sorunu
|
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
3
|
2
|
6
|
Kabul edilebilir
|
İşe yeni başlayan personele oryantasyon programının uygulanması ve çalışana deneme süresi verilmesi.
|
Çalışanların şirkete uyum sağlaması
|
|
|
İk
|
Oryantas-yon program-ları
|
3
|
2
|
6
|
52
|
FİNANS
|
Finans
|
Bankaların altın tedarikinden çekilmesi
|
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
1
|
8
|
8
|
Kabul edilebilir
|
Başka tedarikçilerin araştırılması
|
Alternatif tedarikçi bulmak.
|
|
|
Finans müdürü
|
|
1
|
8
|
8
|
53
|
FİNANS
|
Finans
|
Altın ve döviz fiyatlarının değişkenliği
|
|
DIŞ HUSUS
|
|
TEHDİT
|
|
4
|
2
|
8
|
Kabul edilebilir
|
|
|
|
|
Finans Müdürü
|
|
4
|
2
|
8
|
54
|
KALİTE
|
KALİTE
|
ÜRÜNLERE YABANCI CİSİM KARIŞMASI
|
İÇ HUSUS
|
|
|
|
|
3
|
3
|
|
ÖNEMLİ
|
Ürünlere üretim sırasında yabancı cisim karışması
|
Müşteriye temiz ürün gönderme
|
Müşteri memnuniyetinde artış
|
Üretim alanlarında cam, porselen eşya sokmamak, matkap ucu…vs kayıt altına almak
|
Kalite
|
Kontrol kayıtları
|
1
|
3
|
3
|
55
|
KALİTE
|
KALİTE
|
MİKROBİYOLOJİK KİRLENME
|
İÇ HUSUS
|
|
|
|
|
3
|
3
|
|
ÖNEMLİ
|
Mikrobiyolojik kirlilik yönünden bulaşmış ürünleri müşteriye gönderme
|
Müşteriye temiz ürün gönderme
|
Müşteri memnuniyetinde artış
|
Mikrobiyolojik kirlenmeye karşı politika oluşturulup çalışanlar bilgilendirilmiştir.
|
Kalite
|
Eğitim Kayıtları
|
1
|
3
|
3
|
56
|
KALİTE
|
KALİTE
|
PEST RİSKLERİ
|
İÇ HUSUS
|
|
|
|
|
3
|
3
|
|
ÖNEMLİ
|
PEST yönünden kirlemiş ürünleri müşteriye gönderme
|
Müşteriye temiz ürün gönderme
|
Müşteri memnuniyetinde artış
|
PEST Kontrol Prosedürü oluşturulup çalışanlar bilgilendirilmiştir.
|
Kalite
|
Eğitim Kayıtları
|
1
|
3
|
3
|
57
|
TEDARİKÇİ
|
SATINALMA
|
TEDARİKÇİ RİSKLERİ
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
4
|
3
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Hizmet veya ürün satın alımı gerçekleştirilen tedarikçi / iş ortaklarında oluşabilecek riskler
|
Dış alımı gerçekleştirilen hizmet veya ürünlerde oluşabilecek, güvenlik, tehlike ve risklerin kabul edilebilir seviyeye indirilmesi.
|
Müşteri memnuniyeti
|
Tedarikçi değerlendirme prosedürü ile hizmet veya ürün alımı gerçekleştirilen iş ortaklarımızın değerlendirilmesi yapılmaktadır. Satın Alma Değişiklik Prosedürü ile devamlılık ve iade süreçleri kayıt altına alınmaktadır.
|
Satınalma
|
Tedarikçi Değerlendirme Formu, Onaylı Tedarikçi Listeleri
|
1
|
3
|
3
|
58
|
TEDARİKÇİ
|
SATINALMA
|
AMBALAJ RİSKLERİ
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Paketleme ve ambalaj için alınan ürünlerde deformasyon ve sorunlara ilişkin riskler
|
Paketleme ve ambalaj ürünlerinde oluşabilecek risklerin ortadan kaldırılması
|
|
Tedarikçi değerlendirme prosedüründeki kontrol kriterlerine göre ambalaj ve paketleme ürünleri alım esnasında değerlendirmeli onaylanmayan ürünler tedarikçiye geri gönderilecek ve kayıt altına alınacaktır.
|
Satınalma
|
Tedarikçi Değerlendirme Formu, Ürün Girdi Kontrol Formu
|
1
|
3
|
3
|
59
|
ÜRETİM
|
KALİTE KONTROL
|
CİLA RİSKLERİ
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Cila sürecinde üründe oluşabilecek riskler
|
Cila sürecinde üründe oluşabilecek risklerin ortadan kaldırılması
|
Müşteri
memnuniyeti
|
Cila işlerinde çalışan personel iş eğitiminden geçirilmiştir. Kalite kontrol masalarında çalışan personele cila risklerine karşı eğitim verilmiştir. Ürünler %100 kalite kontrolünden geçmekteedir.
|
Kalite Kontrol
|
Kalite Eğitimi
|
1
|
2
|
2
|
60
|
Tedarikçi
|
SATINALMA
|
Tedarikçilerin yasal uygulamalara (Kanunlar ve yönetmeliklere uyum / Rekabet Hukuku) uymama dan kaynaklı müşteri kaybı
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Kanunlara ve yönetmeliklere uyum ile rekabet hukuku konusunda çalışılan tedarikçiler kontrol edilemiyordu.
|
Tedarikçilerin kanun ve yönetmelikler ile rekabet hukukuna uyumlarının sağlanması
|
|
Senede bir tedarikçiler yerinde inceleme ile denetlenerek Etik değerlendirme formu ile kayıt altına alınacaktır. Akabinde düzeltme hususları tedarikçiye bildirilerek 1 ay bir süre evrilerek düzeltme talebinde bulunulacaktır. Düzeltme olmaması durumunda Onaylı tedarikçi listesinden çıkarılarak iş akdi sonlandırılacaktır.
|
Satınalma
|
İş Etiği Değerlendirme Formu
|
2
|
4
|
8
|
61
|
Tedarikçi
|
SATINALMA
|
Tedarikçilerin çalışma Koşullarına (Zorla Çalıştırma / Çocuk İşgücü / Taciz / Tazminat ve Ücretlendirme / Çalışma Saatleri / Ayrımcılık Yapılmaması / Birlik Kurma ve Toplu Pazarlık Özgürlüğü) uymama
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Çalışma koşullarının yasal ve yurtdışı kurallara uyum konusunda çalışılan tedarikçiler kontrol edilemiyordu.
|
Tedarikçilerin yasal ve yurtdışı yönetmeliklere ve hukukuna uyumlarının sağlanması
|
|
Senede bir tedarikçiler yerinde inceleme ile denetlenerek Etik değerlendirme formu ile kayıt altına alınacaktır. Akabinde düzeltme hususları tedarikçiye bildirilerek 1 ay bir süre evrilerek düzeltme talebinde bulunulacaktır. Düzeltme olmaması durumunda Onaylı tedarikçi listesinden çıkarılarak iş akdi sonlandırılacaktır.
|
Satınalma
|
İş Etiği Değerlendirme Formu
|
2
|
3
|
6
|
62
|
Tedarikçi
|
SATINALMA
|
Tedarikçilerin etik kurallara (İş kayıtları, Gizlilik ve Ticari Sırların Korunması, Fikri ve Sınai haklar, Çıkar Çatışması, Hediye Almak ve Vermek,) uymamasından dolayı müşteri kaybı ve hukuksal yaptırımlar
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Etik kurallar konusunda çalışılan tedarikçiler kontrol edilemiyordu.
|
Tedarikçilerin etik kurallara uyumlarının sağlanması
|
|
Senede bir tedarikçiler yerinde inceleme ile denetlenerek Etik değerlendirme formu ile kayıt altına alınacaktır. Akabinde düzeltme hususları tedarikçiye bildirilerek 1 ay bir süre evrilerek düzeltme talebinde bulunulacaktır. Düzeltme olmaması durumunda Onaylı tedarikçi listesinden çıkarılarak iş akdi sonlandırılacaktır.
|
Satınalma
|
İş Etiği Değerlendirme Formu
|
2
|
4
|
8
|
63
|
Tedarikçi
|
SATINALMA
|
Tedarikçilerin iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uymaması
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda çalışılan tedarikçiler kontrol edilemiyordu.
|
Tedarikçilerin İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyumlarının sağlanması
|
|
Senede bir tedarikçiler yerinde inceleme ile denetlenerek Etik değerlendirme formu ile kayıt altına alınacaktır. Akabinde düzeltme hususları tedarikçiye bildirilerek 1 ay bir süre evrilerek düzeltme talebinde bulunulacaktır. Düzeltme olmaması durumunda Onaylı tedarikçi listesinden çıkarılarak iş akdi sonlandırılacaktır.
|
Satınalma
|
İş Etiği Değerlendirme Formu
|
2
|
3
|
6
|
64
|
Tedarikçi
|
SATINALMA
|
Tedarikçilerin çevre ile ilgili yönetmelik ve kanunlara uymaması sebebi ile müşteri kaybı ve ürün kalite ve güvenliğinin bozulması
|
|
DIŞ HUSUS
|
RİSK
|
|
|
4
|
3
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Çevre ve ilgili yönetmelikler konusunda çalışılan tedarikçiler kontrol edilemiyordu.
|
Tedarikçilerin çevre ve ilgili yönetmelik ve kurallarına uyumlarının sağlanması
|
|
Senede bir tedarikçiler yerinde inceleme ile denetlenerek Etik değerlendirme formu ile kayıt altına alınacaktır. Akabinde düzeltme hususları tedarikçiye bildirilerek 1 ay bir süre evrilerek düzeltme talebinde bulunulacaktır. Düzeltme olmaması durumunda Onaylı tedarikçi listesinden çıkarılarak iş akdi sonlandırılacaktır.
|
Satınalma
|
İş Etiği Değerlendirme Formu
|
2
|
3
|
6
|
65
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
Çocuk İşçi çalıştırılmasından dolayı karşılaşılabilecek cezai ve sosyal işlemler
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
4857 sayılı İş Kanunu’nda belirtildiği üzere;
Çocuk işçi: 14 yaşını bitirmiş, 15 yaşını doldurmamış ve ilköğretimini tamamlamış kişi olmak üzere;
Arpaş İhr. İth. ve Paz. A.Ş. ve iş ortakları bünyesinde çocuk işçi çalıştırılmamaktadır ancak kimliğinde farklı beyan edilmiş olmasına rağmen çocuk işçi statüsünde olduğu tespit edilen kişilerin derhal çalıştığı yerden kaldırılması ve 18 yaşına gelene kadar rehabilite edici uygulamaların yapılacağı taahhüt edilmektedir.
|
0 Çocuk işçi çalıştırılması
|
|
Tüm işe girişlerde yasal kimlik kontrolleri yapılmaktadır. Çocuk işçi tespitinde işbaşı yaptırılmamaktadır. Çocuk işçi tespiti halinde; ETI Davranış Kuralları Prosedürü, Sosyal Uygunluk Politikası, Sosyal Uygunluk Prosedürü ve Çocuk İşçi Prosedüründeki eylemler yürütülecektir.
|
İnsan Kaynakları
|
Personel Özlük Dosyası
|
1
|
4
|
4
|
66
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
Zorla Çalıştırma
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Sözleşmeyle bağlanmış, zorla veya gönülsüz işçi çalıştırmamayı taahhüt eder.
|
Çalışanların sosyal haklara erişiminin sağlanması
|
|
Tüm çalışanlarımıza zorla çalıştırmamayı ve özgür iradeleri ile çalıştıkları ile ilgili eğitimler verilerek bu yapı Sosyal Uygunluk Politikamız ile de sabitlenmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
Şikayet Öneri ve Talep verileri
|
1
|
4
|
4
|
67
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
Taciz ve Kötü Muamele
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Sözlü, fiziksel ve psikolojik taciz ya da zorlamaya izin
vermemeyi taahhüt eder.
|
Hiçbir şekilde zorlama ve taciz olmaması
|
|
Tüm çalışanlarımıza Taciz ve kötü muamele ile ilgili bilgilendirmeler yapılarak , şikayet kutuları ile de yaşadıkları her türlü olayı tarafımıza iletmeleri sağlanmıştır. Buna ek olarak sosyal uygunluk politikamız ile de bunlar tüm şirkete bildirilmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
Şikayet Öneri ve Talep verileri
|
1
|
4
|
4
|
68
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
Çalışma Saatlerinde Fazlalık
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Yürürlükteki kanun ve yükümlülüklere ve fazla mesaide gönüllülük esasına uymayı taahhüt eder.
|
Hiçbir şekilde yasal yükümlülüklerden fazla mesai ile işçi çalıştırmamak
|
|
Tüm çalışanlarımıza yürürlükteki kanun ve yükümlülüklere ve fazla mesaide gönüllülük esasına uymayı sosyal uygunluk politikamız ile tüm şirkete bildirilmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
Personel Giriş Çıkış Kayıtları
|
1
|
4
|
4
|
69
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
İşçilerin Seçme Seçilme Hakkı
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
3
|
9
|
ÖNEMLİ
|
Kişilerin kendi kararına bırakılmış olup, işçi temsilcileri çalışanlar tarafından seçilmiş ve işveren bu konuda işçileri serbest bırakmıştır.
|
Seçme seçilme konusunda işçiler temsilcilerini seçmekte özgür olması
|
|
Tüm çalışanlarımıza seçme seçilme hakları konusunda özgürlükleri sosyal uygunluk politikamız ile tüm şirkete bildirilmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
İşçi Temsilcisi seçim evrakları
|
1
|
3
|
3
|
70
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
Ayrımcılık
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Kişileri ırk, renk, dil, din, etnik köken, hamilelik, medeni durum veya cinsel ayrıma göre değil, işi yapabilme becerilerini esas alarak istihdam etmeyi ayrıca ücretlendirme, sosyal yardım ve terfileri de bu doğrultuda gerçekleştirmeyi taahhüt etmektedir.
|
Sıfır Ayrımcılık
|
|
Tüm çalışanlarımıza ayrımcılık yapılmayacağı sosyal uygunluk politikamız ile tüm şirkete bildirilmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
Şikayet Öneri ve Talep verileri
|
1
|
4
|
4
|
71
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
Hamile ve Emzikli bayanların hakları
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Kanun ve yönetmeliklere uygun istirahat etmelerini, mesai çalışmasına katılmamalarını, personelin izin ihtiyaçlarını karşılamayı taahhüt eder.
|
Kanun ve yönetmeliklerde yer alan istirahat saatlerine eksiksiz uymak
|
|
Tüm çalışanlarımıza kanun ve yönetmeliklerde yer alan hakları belirtilmiş ve sosyal uygunluk politikamız ile tüm şirkete bildirilmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
Personel Takip Sistemi kayıtları
|
1
|
4
|
4
|
72
|
İnsan Kaynak.
|
İnsan Kaynakları
|
İş sağlığı
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Risk analizine göre değerlendirme yapmayı, tüm çalışanların genel sağlığını ön planda tutan bir çalışma benimsemeyi taahhüt eder
|
Sıfır iş sağlığı kazası
|
|
Şirket içerisinde iş sağlığı konusunda risk analizleri yapılmıştır. Tüm önlemler alınmış olup sosyal uygunluk politikamız ile tüm şirkete bildirilmiştir.
|
İnsan Kaynakları
|
Risk Analizleri ve Kayıtları
|
1
|
4
|
4
|
73
|
Çevre Dan.
|
Tüm Fabrika
|
Çevre Etkisi
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Çevresel Etki Değerlemesine göre çevre kirlenmesini önlemeyi, kirliliği kaynağında azaltmayı taahhüt eder.
|
Sıfır Atık ile çevreye duyarlı olmak
|
|
Çevre Acil Durum Eylem Planı ve Çevre Yönetim prosedürü ile kontrol altına alınmıştır.
|
Çevre Danışmanı
|
Çevre Danışmanı Kayıtları
|
1
|
4
|
4
|
74
|
Gümrük
|
Gümrük
|
Gümrük konularında oluşacak yasal sorunlar
|
İÇ HUSUS
|
|
RİSK
|
|
|
3
|
4
|
12
|
ÖNEMLİ
|
Gümrük mevzuatına uygunluk gümrük ile ilgili yürürlükteki tüm yerel ve uluslararası mevzuatlara uymayı, bu mevzuatlarla bağdaşan ve ürettiği ürünlerin yasadışı sevkiyatını önleyici programlar oluşturmayı, yurt dışı yüklemelerinde güvenliği ihlal edecek nitelikteki bildirimsiz malların(uyuşturucu madde, patlayıcı madde, biyolojik madde ve kaçak mallar ) bulunmamasını sağlamayı taahhüt eder.
|
Yasal yükümlülüklere ülke ve ülke dışında uymak.
|
|
Gümrük Kontrol prosedürü ile tüm yasal yönetmeliklere ve ilgili ülkelerin kanunlarına uymak
|
Gümrük
|
Gümrük Kayıtları
|
1
|
4
|
4
|